Presentation / Fashion Business Administration Course

Fashion Business Administration Course

ファッション経営管理コースでは、ファッションマネジメント分野に関するテーマをそれぞれ設定し、研究を行っています。 2年次生は、修了研究プロジェクトとして論文形式や事業計画書形式で執筆し、その研究内容をまとめプレゼンテーションを行いました。 また1年次生は、基礎研究プロジェクトでの半年間の研究内容をまとめ発表しました。
今回、各年次代表者による発表動画や研究内容を公開いたします。(動画の公開は2022年3月31日まで)

Fashion Business Administration Course

In our fashion business administration courses, students are required to conduct research under the themes related to the fashion management business. Year 2 students have completed their final research projects in the form of a thesis or a proposal that their presentations has summarized the essence of their works. Besides, year 1students have also presented the overview of their research lasted for half a year. This time, we are releasing the presentation videos and research overviews by the representatives of the two years. (Videos are going to be available until March 31, 2022)

2年次

コロナパンデミック以降のファッションコラボレーション:ネットワーク分析を通じて
Fashion Collaboration after the COVID-19: Through Network Analysis
イム ヒョンソン / RHIMM HYUNSEONG
日本のファッション専門店におけるデジタルトランスフォーメーションに関する考察 ―ユナイテッドアローズを事例として―
A Study on Digital Transformation in Japanese Fashion Specialty Stores – Case Study of “United Arrows”-
イン ホウシュウ / YIN FANGZHOU
循環型ファッションビジネスの事業提案 ―ウォッシュレスキャリア服の事業計画―
Business Proposal for Circular Fashion Business – Business Plan for Washless Women’s Career Clothing –
キン ショウリン / JIN SONGLIN
クリエイティブ産業とニッチデザイナーブランドのセレクトショップブンドの事業計画
Business Plan for Select Shop brands of Creative Industries and Niche Designer Brands
イェ イイン / YE YIYUN
中国のラグジュアリーブランド市場におけるOMO施策に関する考察
A Study of OMO Policies in Chinese Luxury Brand Market
ショウ シンズイ / JIANG XINRUI
新規セレクトショップ「HORIZONS」事業計画書
Business Plan for New Multi-brands’ Store “HORIZONS”
チン ユウジン / CHEN YOUJEN
アクティブ・シニア女性に向けた新概念のファッションライフスタイルブランド 事業計画書
Business Plan for Fashion-lifestyle Brands with New Concepts for Active Senior Women
ムン ユジン / MOON YUJIN
中国におけるデザイナーブランドの発展に有効な2つのプロモーション手段に関する研究
Research on Two Promotional Measures Effective for Designer Brand Development in China
ユ キンケツ / YU JUNJIE
アウトドアブランドのコミュニティマーケティングに関する研究 ―「Snow peak」を事例として―
A Study on Community Marketing of Outdoor Brands – Case Study of “Snow Peak” –
ライ スイヘイ / LAI CUIPING
時代のニーズに合わせた新体験型セレクトショップ「EMF」の事業計画
Business Plan for EMF, Experiential “Select Shop” Responding to the Needs of the Times
リ サンサン / LI SHANSHAN
中国市場におけるUNIQLOの海外進出戦略と今後の可能性
Research on Marketing Strategies of Uniqlo in China
ジン ジエ / QIN ZHENYING
アパレル業界におけるデジタル新技術の活用 ―NFTファッション―
Utilization of New Digital Technologies in Apparel Industry – NFT Fashion –
チン ムイン / CHEN MENGYING
オムニチャネル論再考 ―理論と事例研究から―
Reconsideration of Omni Channel – from Theory and Case Studies –
リ エイシン / LI YINGZHEN
ファッション企業における新たなビジネスモデルOMOの研究
Research on New Business Model OMO in Japanese Fashion Companies
オウ トウイキン / WANG DUYIXIN
中国ファッション小売市場におけるビジネスモデル発展の方向性について ―C2B Eコマースを例にして
On the Direction of Business Model Development in China’s Fashion Retail Market – Case Study of C2B E-commerce –
オウ ムエン / YING MENGYUAN
アパレル業界におけるライブコマースの研究 ―ベイクルーズと中国KOL 黄薇氏を例として―
Live Commerce Applied in Fashion Marketing – Case Study of Huang Wei of China’s KOLs and Baycrew’s Group –
ゲイ カナン / NI JIANAN
ヨガについての事業計画
Business Plan for Lifestyle Relating to Yoga
ゴ ヨウヨウ / WU YANGYANG
ラグジュアリーブランドのデジタルメディアマーケティングへの応用に関する研究ーウェイボーを例として―
Digital Media Marketing of Luxury Brands in China – Case Study of Weibo –
ショウ シュクケン / JIANG SHUXIAN
日本アパレル市場のサステナビリティファッションの現状 ―アダストリアを事例としての分析―
Current Status of Sustainability Fashion in Japeanse Clothing Industry – Analysis of Adastria –
リュウ エンエン / LIU YANYAN
EC化に成功したファッション企業の研究
EC Strategy for Japanese Apparel Brands
リョウ ホンユ / LIANG HONGYU