Presentation / CHEN YOUJEN

新規セレクトショップ「HORIZONS」事業計画書

世界のメンズファッションブランドを、オンラインとオフラインを融合したOMOで最適な顧客体験を提供し、販売するセレクトショップの事業計画

本事業計画書は、台湾メンズファッション市場でOMO型のセレクトショップを起業のための調査、分析をもとに作成した。現在、台湾のメンズファッション市場では。ラグジュアリーブランドやハイブランド、ファストファッションといった価格帯が両極端にあるアパレルブランドが人気だが、両者の間にある中間価格帯のブランドや海外のブランドはの人気と知名度はまだ低い。言い換えると、台湾では、この市場の伸びしろがまだあること言えるのである。第1章では台湾メンズファッション市場の過去と現状を分析し、未来のトレンドを予測した。そして、台湾市場における競合セレクトショップ及び海外ブランドの成功事例を調査し、分析した。第2章では、OMO型のセレクトショップの新規事業計画を提案した。
本事業計画書のビジネスモデルはOMOで推進していく。自社ECサイト、アプリの開発や運営を進めながら、SNSを使ったライブ配信、ライブコマース、オンライン接客などの取り組みを拡充し、顧客の購買行動の変化を把握、対応するこで、顧客の満足度を高めるとともに、ストアロイヤルティとエンゲージメントを醸成する。


チン ユウジン

学歴

中国文化大学 新聞及びメディア学部大衆メディア学科

資格

日本語能力試験(JLPT)1級

Business Plan for New Multi-brands’ Store “HORIZONS”

A business plan for a select store that sells men’s fashion brands from around the world, providing customers with an optimal customer experience through OMO that integrates online and offline.

This business plan is based on the research and analysis for starting a OMO-type multi-brand store in the Taiwanese men’s fashion market. Currently, in the men’s fashion market, luxury brands, high brands, and fast fashion are the most popular apparel brands at the extremes of the price range, while mid-priced brands in between and foreign brands are still less popular or not well-known. In other words, there is still room for growth in this market in Taiwan. In Chapter 1, I analyzed the past and current state of the Taiwanese men’s fashion market and predicted future trends. Then, the success of competing specialty stores and foreign brands in the Taiwanese market are studied and analyzed. In Chapter 2, I proposed a new business plan for an OMO-type multi-brand store. The business model of this business plan will be promoted by OMO. While developing and operating our own e-commerce site and application, we will expand initiatives such as live streaming using SNS, live commerce, and online customer service to understand and respond to changes in customer purchasing behavior, thereby increasing customer satisfaction and fostering store loyalty and engagement.


CHEN YOUJEN

EDUCATION

Chinses cluture univerity Department of mass communication

QUALIFICATION

JLPT N1