Presentation / YU JUNJIE

中国におけるデザイナーブランドの発展に有効な2つのプロモーション手段に関する研究

IMC理論をベースに、中国のデザイナーブランドの発展に有効な新型プロモーション手段、ショールームとポップアップストアの活用を提案する。

中国市場では、急速な経済発展と消費者の日増しの成熟化により、消費の多様化、価値観の細分化という時代に突入している。デザイナーブランドにはオリジナル性を発揮するとともに、柔軟な市場対応および運営が求められる。本研究ではIMC理論などの伝統的なマーケティング・コミュニケーション戦略をベースにした上で、中国のデザイナーブランドが発展するために必要と思われる二つの新型ブランドプロモーション手段(ショールームとポップアップストア)を考案する。本論文は文献レビュー、事例分析及び中国デザイナーへのインタビューといった方法を用いて、中国のデザイナーブランドの今後の発展に寄与することを目的とする。
  第一章及び第二章ではIMC理論の先行文献として、IMC理論進化から概念の拡張によるIMC理論を紹介する。そして、それらの既存理論を利用して、IMC理論とデザイナーブランドのプロモーションの関連性などを研究する。続いて第三章ではショールームの基本概念と現状を、第四章ではポップアップストアの基本概念と現状を分析する。第五章においては仮説を構築する。続いて、仮説検証の方法論について詳しく紹介する、各仮説について検証結果をまとめる。最後、第六章では、まとめと今後の課題について述べる。


ユ キンケツ

学歴

上海健康医学院 薬学部漢方薬専攻

資格

日本語能力試験(JLPT)2級
中国の全国大学英語試験4級(CET)

Research on Two Promotional Measures Effective for Designer Brand Development in China

Based on the IMC theory, we chose two new brand promotion methods (pop-up stores and showrooms) that are valid for the development of Chinese designer brands.

In the Chinese market, the rapid economic development and the increase of consumers’ maturity have led to diversification of consumption and subdivision of values. Designer brands are required to demonstrate their originality and to carry out flexible market correspondence and management. In this research, based on traditional marketing communication strategies such as the IMC theory, we devise two new brand promotion methods (a showroom and a popup store) which are considered necessary to develop Chinese designer brands. The purpose of this research is to contribute to the future development of Chinese designer brands using methods such as literature reviews, case analysis, and interviews with Chinese designers. In Chapter 1 and Chapter 2, the IMC theory is introduced examining from its evolution to expanded theories. We use existing theories to study the relationship between the IMC theory and designer brand promotion. In Chapter 3, the basic concept and the present state of showrooms are analyzed. In Chapter 4, the basic concept and the present state of popup stores are illustrated. In Chapter 5, hypotheses are constructed followed by the summary of the validating the results of each hypothesis in detail. In the last chapter, Chapter 6, the conclusion and future tasks are discussed.


YU JUNJIE

EDUCATION

Shanghai University of Medicine & Health Sciences(Chinese herb)

QUALIFICATION

JLPT N2
CET-4