Presentation / RHIMM HYUNSEONG

コロナパンデミック以降のファッションコラボレーション:ネットワーク分析を通じて

近年のファッションコラボレーションをネットワーク分析で解析、その傾近年のファッションコラボレーションをネットワーク分析で解析、その傾向を把握し、アフターコロナの動向を予測する向を把握し、アフターコロナの動向を予測する

COVID-19は、アパレル業界の消費者と企業の双方に甚大な被害をもたらした。 2020年のパンデミック時に多くの企業が売上減少に苦しみ、事業を停止したが、一部の企業は生き残り、COVID-19後という新しい環境で生き残るために新たな戦略を模索し続けた。本研究の目的は、アパレル企業の戦略的提携やコラボレーションをネットワーク理論で分析することで、アパレル産業の方向性を探ることである。 その結果、COVID-19の流行以降、ファッション・コラボレーションにおいてラグジュアリーブランドが優勢となり、それまでのストリートブランドは勢いを失った。また、オンラインショップの台頭、他業界やインフルエンサーとのコラボレーションの増加、予期せぬコラボレーションに対するポジティブな結果もネットワーク分析で明らかになった。

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イム ヒョンソン

学歴

Durham University 経営学

Fashion Collaboration after the COVID-19: Through Network Analysis

Identify current trends through examining the recent fashion collaborations by using network analysis and predict future trends that will emerge in the Post- Pandemic market.

The COVID-19 disease has brought enormous damage to both consumers and companies in the apparel industry. Many companies suffered from decrease in sales during the pandemic in 2020, and some were forced to permanently close their businesses. However, some survived and have continued to seek new strategies to develop in a new post COVID-19 environment. The purpose of this research is to find out where the apparel industry is heading by analyzing apparel companies` strategic cooperation, and collaborations through the analysis method of Network Theory. As a result of the COVID-19 pandemic, luxury brands became the dominant group in fashion collaborations, whereas the previous dominant group; street brands lost their leverage. The rise in online retailers, increase in collaborations with other industries and influencers, and positive results on unexpected collaborations, were also found through the network analysis.

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RHIMM HYUNSEONG

学歴

Durham University Business and Management