現在の新しい小売が行われている時代では、消費者の消費行動は、物質的なニーズから精神的なニーズへ変わってきている。消費者を満足させるための志向は、多くの企業の経営理念となっている。自社ブランドの商品だけ販売しているショップと比べて、自社と他社ブランドの商品ををコレクションするセレクトショップは、多数のブランドとさまざまなカテゴリがある。それにより、異なる消費者の多様なニーズを満たすことができて、より多くの選択肢を得ることができる。新型コロナウイルスの影響を受けて、人々は海外旅行はできないが、様々な地域の文化を体験するために旅行したいと思っている。本新規事業計画書は、中国の広州で、人々が国を離れることなく、各国のクリエイティブ財とニッチデザイナーブランドの商品を買えるように、クリエイティブ産業とニッチデザイナーブランドとミニギャラリーの複合型セレクトショップを展開する。
イェ イイン
学歴
広東省白雲学院 ファッションデザインとエンジニアリング
Business Plan for Select Shop brands of Creative Industries and Niche Designer Brands
This business plan is to open a “select shop” combining the creative industry, niche designer brands and a mini gallery.
As a new era of retailing has started nowadays, consumers’ behavior is changing from material needs to spiritual needs. The intention to satisfy consumers has become the management philosophy of many companies. Compared to shops that only sell products of a single brand, “Select Shops” that have a wide selection of brands and product types can satisfy the diverse needs of different consumers and provide better choices. Under the influence of COVID-19, people cannot travel abroad. However, they still want to experience the cultures of diverse countries or regions. This business plan is to open a “select shop” with combination of creative industry, niche designer brands and a mini gallery in Guangzhou, China, where people can buy creative goods and niche designer brand products from many countries without traveling aboard.
YE YIYUN
EDUCATION
Guangdong Baiyun University Fashion Design and Engineering