Presentation
Fashion Business Administration Course
ファッション経営管理コース
ファッション経営管理コースでは、ファッションマネジメント分野に関するテーマをそれぞれ設定し、研究を行っています。2年次生は、修了研究プロジェクトとして論文形式や事業計画書形式で執筆し、その研究内容をまとめプレゼンテーションを行いました。また1年次生は、先行研究プロジェクトでの半年間の研究内容をまとめ発表しました。研究内容を公開いたします。
修了研究プロジェクト




研究タイトル一覧
- ラグジュアリーブランドのAI技術活用がブランドと消費者の相互作用に与える影響
The Impact of AI Technology Utilization by Luxury Brands on the Interaction Between Brands and Consumers
エン ズイヨウ / YUAN RUIYAO - ジェンダーと身体の視点から見た新たなファッションの創造
Creating New Fashion from the Perspective of Gender and the Body
オウ キゼン / WANG XIRAN - 持続可能ファッションを実現するためのイノベーショプラットフォーム
Innovation Platform for Sustainable Fashion
オウ ユジェ / WANG YUJIE - ファッション業界でのDAM活用の未来展望
Future Outlook for DAM Utilization in the Fashion Industry
カ シキン / HUA ZIJUN - 医療用ユニフォーム産業におけるチャレンジャー企業の発展可能性
Potential for Developing a Market Challenger in the medical uniform industry
川守田 朱海 / AYAMI KAWAMORITA - 「古風新潮」新しい時代の伝統的な衣装アクセサリーブランドの事業開発
“LANTING” “Tradition and New Trends” Business Development of a New-Era Traditional Costume Accessories
カン ギョクテイ / GAN YUTING - オリジナルデザイナーズブランド「DAPPLED」の設立とセレクトショップ「DERRA」の事業計画書
Business Plan for the Original Designer Brand “DAPPLED” and the Select Shop “DERRA”
キョ カイミン / JU KAIMIN - インフルエンサープロデュース型ブランド戦略 ファッション企業Mode Cの事業計画
Strategies for Influencer-Produced Brands: Business Plan of Fashion Company Mode C
キョ キョウセイ / HSU CHIAO CHING - AIキャラクターを生かしたブランドの創立「NeuralChiic」事業計画書
ESTABLISHING A BRAND THAT UTILIZES AI CHARACTERS “NeuralChiic”
コウ ゲン / GAO YUAN - アメカジ系スタイルブランド事業計画書ー「solitary person」計画書
American casual style brand business plan – “solitary person” brand
コウ タクゼン / GAO ZHUORAN - 異業種間のコラボレーションにおける感情的反応の研究
Emotional Responses in Cross-Industry Fashion Collaborations
コウ ブンキ / KONG MANKEI - ファッション意識の向上による消費行動変容――中日市場におけるファストファッションから「こだわりブランド」への転換の考察
The Transformation of Consumer Behavior Through Enhanced Fashion Awareness: A Study on the Shift from Fast Fashion to “Premium Brands” in the Chinese and Japanese Markets
シュ セン / ZHU XUAN - ファッションデザイン・制作における機械学習と画像認識技術の運用
The application of machine learning and image recognition technology in fashion design and production
シュウ チティ / CHOU CHIH TING - 日本と中国の繊維産業・産地の発展比較-グローバル・バリュー・チェーンに基づく分析-
An Analysis Based on the Global Value Chain: Comparison of the Development of the Textile Industry and Production Areas in Japan and China
シュウ テツエ / ZHU ZHEHUI - 多様な体型の消費者ニーズの把握とパーソナライズ技術の活用方法の考察−ダイバーシティ・ファッションの実現に向けて−
The Study of Understanding the Diverse Body Type Needs of Consumers and the Application of Personalization Technologies −Towards the Realization of Diversity in Fashion
ジョ ゲンリュウチク / XU YANLIUZHU - 新規ゴルフブランド「 Par・Panda」 の事業計画書
Business plan of the new brand「Par Panda
シン イーテイ / SHEN YIDING - ブランド「Haze」事業計画~体験型店舗を中心として
Business Plan for the Brand “Haze”: Focusing on Experiential Retail Stores
シン シホウ / CEN SIMENG - 診断コンテンツを用いたサステナブルファッションの認知・理解・購買意欲の向上に関する考察
Considerations on Improving Awareness, Understanding, and Purchase Intentions of Sustainable Fashion Using Diagnostic Content
シン ユーペイ / SHEN YU PEI - 高価格帯二次流通店舗「FIL」新規事業計画書
Secondary high price store “FIL” New Business Plan
ソン ショウマン / SUN XIAOMAN - 日本のライフスタイルブランドの 韓国進出ビジネスモデル戦略提案
Proposal for a Business Model Strategy for Japanese Lifestyle Brands Entering the South Korean Market
チャン ユンギョン / JANG YUNKYUNG - 網紅経済の背景におけるライブコマースプラットフォームの分析と消費者の購買意思決定への影響
Analysis of Live Commerce Platforms in the Context of the Influencer Economy and Their Impact on Consumer Purchase Decisions
チョウ イッシン / ZHANG YIXIN - 日系アパレル企業の中国進出時におけるローカライズされたプロモーション施策に対する顧客エンゲージメントの測定
A Measurement of Customer Engagement for the Localized Promotion Strategies of Japanese Apparel Companies Entering the Chinese Market
チョウ エイコウ / ZHANG YONGHENG - 新規アップサイクルブランド「Re:No:Be」
Business plan for the new up-cycle fashion brand「Re:No:Be」
チョウ ケツ / ZHANG JIE - 良品計画のグローバル展開戦略-中国市場における業績向上戦略の考察-
A research on Muji’s Global Expansion Strategy:
チン カイ / CHEN KAI - ファッション業界におけるリアル店舗体験が顧客ロイヤリティに与える影響の考察 -Z世代消費者を中心として-
A Study of the Impact of In-Store Experiences on Customer Loyalty in the Fashion Industry -Focusing on Generation Z Consumers-
チン カンユ / CHEN GUAN YU - 越境ライブコマースにおける言語の架け橋-AI字幕翻訳の応用とアメリカ消費者行動への影響に関する研究
A Linguistic Bridge in Cross-Border Live Commerce The Application of AI Subtitle Translation and Its Impact on American Consumer Behavior
チン ブハン / CHEN BUFAN - 日本市場向け体験型カスタマイズショップ「Rêve et Mode」の事業計画
Business Plan for the Experiential Customization Shop “Rêve et Mode” for the Japanese Market
テイ シャク / CHENG SHUO - 中国のセレクトショップ「Labelhood」の国際戦略に関する考察—ロンドンを起点として—
Consideration of the International Strategy of the Chinese Select Shop “Labelhood” ーStartingStarting from Londonー
ミン リュウユイ / MIN LIUYU - AIGCによる清朝の伝統衣装柄のデジタル復元:文化の伝承とファッションの革新
Digital Reconstruction of Traditional Costume Patterns of the Qing Dynasty by AIGC
Cultural Traditions and Fashion Innovations
ヨウ ゲイケン / YE YUNXUAN
先行研究プロジェクト




研究タイトル一覧
国内縫製工場の現状と展望に関する研究
Research on the Current Situation and Prospects of Domestic Sewing Factories
ウ タク / YU ZE- 繊維産業の地域活性化に向けた資源転換とブランド戦略に関する研究
A Study on Resource Transformation and Brand Strategy for Regional Revitalization in the Textile Industry
オウ イチテキ / WANG YIDI - ラグジュアリーブランドにおけるオートクチュールの存在価値と未来展望
The Value and Future Prospects of Haute Couture in Luxury Brands
オウ エキゼン / WANG YIRAN - 感情AIによる若年女性消費者向けの個別化ファッション体験に関する研究
A Study on How Emotion AI Enhances Personalized Fashion Experiences for Young Female Consumers
オウ カイエン / WANG HAIYAN - 日本のホームウェア市場におけるGelato Piqueに関する研究
Research Study on Gelato Pique in the Japanese Homewear Market
オウ カギョク / WANG KEYU - 今後の漢服ブランドの認知度と新規顧客獲得の方策について研究する
A Study on Strategies for Enhancing the Recognition and Acquiring New Customers of Hanfu Brands in the Future
オウ ゲツイ / WANG YUEYI - IP消費時代における服装ブランドイメージ構築の戦略―Z世代の感情経済とサークル文化を基に
Strategies for Building Fashion Brand Image in the IP Consumption Era: Based on the Emotional Economy and Circle Culture of Generation Z
オウ ゴダク / WANG YUNUO - 日本のセレクトショップにおける実店舗の新しい価値の創造に関する研究ーBEAMSを例をとしてー
A Study on Creating New Value for Physical Stores in Japanese Select Shops: A Case Study of BEAMS
カン エシン / HAN HUIZHEN - 日本のアパレル市場におけるライブコマース普及の阻害要因に関する研究
A Study on the Barriers to Adopting Live Commerce in the Japanese Apparel Market
キョウ テンネン / GONG TIANRAN - 3R活動による消費者ロイヤルティの形成に関する研究
A Study on Consumer Loyalty Formation through 3R Activities
キン カエキ / JIN JIAYI - BAUHAUSの理念を基盤としたセレクトショップの経営とデザインへの影響に関する研究
A Study on the Influence of Bauhaus Principles on the Management and Design of Select Shops
コウ シン / GAO XIN - ファッションレンタルサービスの成長とその環境への貢献
The Expansion of Fashion Rental Services and Their Environmental Contributions
古賀 康裕 / YASUHIRO KOGA - 地域文化と現代ファッションの融合に関する研究
A Study on the Integration of Regional Culture into Contemporary Fashion
シ イコウ / SHI WEIHANG - カンボジアを例としたアパレル生産工場の発展可能性に関する研究
Research on the development potential of apparel production factories using Cambodia as an example
シュウ サイブン / ZHOU CAIWEN - 知覚価値と知覚リスクがリユース商品の購買決定に与える影響
The impact of perceived value and perceived risk on purchasing decisions for reuse products
シュー ユートン / HSU YU TUNG - 日本のライフスタイル提案型ショップの中国における拡大戦略
Expansion Strategy of Japanese Lifestyle Concept Shop in China
ショウ ゲンコウ / JIANG YANHENG - ファッションが人に与える心理的影響の考察
Consideration of the Psychological Influence of Fashion on People
白川 えみり / EMIRI SHIRAKAWA - リサイクルシステムの現状に関する研究
Research on the current status of recycling systems
チョウ イシ / ZHANG YIZHI - インフルエンサーとZ世代消費者の購買行動との関係に関する研究
A Study of the Relationship between Influencers and the Buying Behavior of Generation Z Consumers
チョウ カキ / ZHANG JIAQI - ラグジュアリーブランドの感情的価値創出戦略——中国市場におけるロエベを例として
Emotional Value Creation Strategies of Luxury Brands: A Case Study of LOEWE in the Chinese Market
チョウ キン / ZHANG XIN - D2Cビジネスモデルにおける関係性構築の課題と可能性:SHEINを例として
Challenges and Possibilities of Relationship Building in the D2C Business Model: A Case Study of SHEIN”
チョウ ケイ / ZHANG YUNXI - ブランドビジネスにおけるデザインの創造性と経済的利益の両立に関する研究
Research on the Balancing of Design Creativity and Economic Profit in the Brand Business
チョウ ゼン / ZHANG RAN - 中国のECサイトにおける返品率に関する研究
A Study on the Return Rate in Chinese E-Commerce Sites
チョウ フラク / ZHANG PULE - エシカルフアッションが日本のZ世代のフアッション消費習慣に与える影響
The Impact of Ethical Fashion on the Fashion Consumption Habits of Generation Z in Japan – The psychological impact of ethical fashion brand marketing on consumers and their willingness to purchase.
チン タクシュン / CHEN ZHUOJUN - 貴金属におけるブランディングとサステナビリティの関係性に関する研究
A Study on the Relationship between Branding and Sustainability in Precious Metals
チン チョウ / CHEN CHAO - ポップアップストアがブランドイメージの向上に与える影響
How Pop-Up Stores Improve Brand Image
チン ヒョウ / QIN BING - アパレルブランドにおけるブランドコミットメンとロイヤルティの関係
Relationship between Brand Commitment and Loyalty in Apparel Brands
ヒツ シウ / BI SIYU - 台湾の機能性素材の発展と未来展望に関する研究
A Study on the Development and Future Prospects of Functional Materials in Taiwan
ヨ エイゲイ / YU JUI YUN - ブランドの旧ロゴと新ロゴの関係およびブランドにの影響に関する研究(Burberryに関する事例研究)
Research on the Relationship Between the Old and New Logos of the Brand and Their Impact on the Brand (A Case Study on Burberry)
ヨ ガクジュ / YU YUEH JU - ファッションの自己表現とZ世代のメンタルヘルスの関係に関する研究
Exploring the Link Between Fashion Expression and Mental Well-Being in Generation Z
ヨウ キンジュ / YANG XIN RU - ファッション業界におけるCSR活動とブランド信頼の関連性
The Relationship Between CSR Activities and Brand Trust in the Fashion Industry
ヨウ ショネン / YANG XUENING - 競技場からラグジュアリーマーケティングへ:オリンピアがもたらす革新的なビジネス展開を例として
From stadiums to luxury marketing: A case example of the Innovative business expansion brought by Olympia
ライ ケイギ / LAI QINGYI - 現代におけるメンズファッションのジェンダー・フルイド化に関する研究
A Study on the Gender Fluidization of Men’s Fashion in the Modern Era
リ イソウ / LI YICONG - ラグジュアリーブランドとスポーツブランドのコラボレーションの現状と展望に関する研究
Research on the status quo and prospect of co-branding of luxury brands and sports brands
リ オウコウ / LI HONGHAO - サステナブルな価値観が中国Z世代とアルファ世代のリメイクファッション選好に与える影響
The Influence of Sustainable Values on the Remake Fashion Preferences of Chinese Generation Z and Alpha Generation
リ モウシン / LI MENGCHEN