Presentation

ファッション経営管理コース
Fashion Business Administration Course

ファッション経営管理コースでは、ファッションマネジメント分野に関するテーマをそれぞれ設定し、研究を行っています。 2年次生は、修了研究プロジェクトとして論文形式や事業計画書形式で執筆し、その研究内容をまとめプレゼンテーションを行いました。 また1年次生は、基礎研究プロジェクトでの半年間の研究内容をまとめ発表しました。 今回、各年次代表者による発表動画や研究内容を公開いたします。

修了研究プロジェクト

NFTファッションの価値に関する研究-消費者インサイトの調査と分析を通じて-

Researching the value of NFT fashion through the investigation and analysis of consumer insights

オウ ムエン / YING MENGYUAN

新規ブランド「20GALLERY」の事業計画

Business plan for the new brand [20GALLERY]

チ ロングイニ / QI RONGYINI

「バーチャル・アパレル」を提案する -新規OMO事業「Spiral Rise」-

「Spiral Rise」the New OMO Business-Proposing the「Virtual Apparel」-

リ エイシン / LI YINGZHEN

中国セレクトショップ「RELINK」の事業計画 -D2Cブランドとのオフライン接点を作る-

Business plan for a Chinese select shop「RELINK」Create offline contacts for D2C brands

ゲイ カナン / NI JIANAN

日本における、メンズアパレル・セレクトショップの開発 -バー併設によるライフスタイル提案-

Development of men’s apparel and select shops in Japan-Lifestyle proposals with an attached bar-

モウ キツ / MENG YI

日本のサステナブルファッションとその繊維産地の活性化

Sustainable fashion and the revitalization of its textile production areas in Japan

ヨウ レキヨウ / YANG LIRONG

基礎研究プロジェクト

ラグジュアリーブランドのデジタルマーケティングとDXの推進

Digital Marketing Strategies and Digital Transformation of Luxury Brands

ウォン グンア / WENG,CHUN-YA

ファッション業界におけるD&I問題の現状と未来の展望

D&I Issues in the Fashion Industry: Current Status and Future Prospects

オウ ガホウ / WANG YAFANG

持続可能な繊維産地の構築 ー三備デニム産地を例として

Building a Sustainable Textile Production Area: The Sanbi Denim Production Area as an Example

シュ シュイ / XIE XU

羞恥心がラグジュアリーブランドの購買に与える影響度の研究

A study of the degree of influence of shame on luxury brand purchases

チン シュウ / CHEN ZHOU

新たな消費行動モデルの提案 -「ファッション企業+カフェ」からの考察-

Proposal for a New Consumer Behavior Model-Consideration from “Fashion Companies + Cafes”-

ファン アイリン / FANG IRENE

ラグジュアリーブランドのロゴに関する研究

A Study on Luxury Brand Logos

ル イクン / LU YIQUN