JAO SANDRA LIZ NACUA

POST RENAISSANCE

CONCEPT

本研究は、ルネサンス期の精髄と衣服デザインを、現代の技術と感覚に融合させ、現代服として表現する提案である。キャロライン・エヴァンスの著書『Fashon at the Edge』(2007年)の批判的分析に基づき、現代に共鳴するルネサンス期をデザインのテーマとし、未来に共鳴し続ける新たなファッションに変換する。ルネサンス期の素材、テキスタイル、美術の配色、衣服のシルエットとパターンを分析してデザインソースとして使用し、現代の衣服制作の技術を駆使して、過去の衣服と現代の衣服を並置させる方法を模索する。

SUPPORT


Director:Takafumi Sakabe
Cameraman:Koki Nakamura
Assistant:Fuka Hori

ジャオ サンドラ リズ ナクア

QUALIFICATION

2015 TOEFL IBT
2018 日本語能力試験 N2
2020 一般財団法人 日本ファッション教育振興協会 パターンメーキング検定3級

CONTEST

2021 第19回文化服装学院ファッションコンテストデザイン部門優秀賞

PROJECT

2022 BFGU×株式会社アマナ×YKK株式会社 AiryString® を活用したワークショップ 参加
2022 「カンボウプラスとSDGs」プロジェクト 参加及び社長賞受賞

POST RENAISSANCE

CONCEPT

This study is a proposal for combining the essence of the Renaissance period and its garment designs with modern technology and sensibilities to create contemporary clothing. Based on critical analyses in “Fashion at the Edge” written by Caroline Evans, I chose the Renaissance period, which resonates with the present day, as a design theme and tried to transform the old into new fashion that will continue to resonate in the future. Analyzing and using Renaissance materials, textiles, art color schemes, garment silhouettes and patterns as design sources, and utilizing contemporary garment-making techniques, I looked for ways we could juxtapose past and contemporary garments in this project.

SUPPORT


Director:Takafumi Sakabe
Cameraman:Koki Nakamura
Assistant:Fuka Hori

JAO SANDRA LIZ NACUA

QUALIFICATION

2015 TOEFL IBT
2018 JLPT N2
2019 Pattern Making Examination Level 3

CONTEST

2021 19th Bunka Fashion College Fashion Contest Excellent Design Award

PROJECT

2022 Participated in a BFGU x amana inc. x YKK Corporation workshop utilizing AiryString®
2022 Participated and President’s Award in “KANBOPRAS and SDGs”